Usein kysytyt kysymykset

Vesipuisto

Hiihtokeskuksen usein kysytyt kysymykset alempana. Siirry tästä.

Huom! Kaikkien kesäkauden 2023 nettilippujen voimassaoloaika päättyy 20.8.2023. Nettiliput eivät ole enää toimivia tämän päivän jälkeen. Poikkeuksellisesti kesäkauden 2023 käyttämättömien nettilippujen voimassaoloaikaa voidaan kuitenkin asiakkaan kirjallisesta pyynnöstä jatkaa 29.10.2023 saakka. Tällöin asiakkaan tulee olla yhteydessä Serenaan sähköpostitse [email protected] lippujen voimassaoloaikana, kuitenkin aivan viimeistään 30.8.2023 mennessä. Ohjeistus:

  • Lähetä sähköposti siitä sähköpostiosoitteesta, jolla liput on alun perin hankittu – viimeistään 30.8.2023 mennessä.
  • Ilmoita viestissäsi lippujen tilausnumero tai liitä liput sähköpostin liitteeksi.
  • Käyttämättömät kesäkauden 2023 liput mitätöidään, ja saat sähköpostitse ohjeistuksen uudesta käynnistä.
  • Uusi käynti on mahdollista tehdä 29.10.2023 saakka – katso vesipuiston aukioloajat.
  • Otathan ystävällisesti huomioon, että tämä käytäntö ei koske muita kuin kesäkauden 2023 lippuja. Liput, joiden voimassaoloaika on päättynyt aikaisemmin kuin 20.8.2023, ovat jo vanhentuneet.

Lipunmyynti ja rannekkeet

  1. Milloin vesipuisto on auki? Katsothan aukioloajat aukiolokalenterista.
  2. Missä lipunmyynti sijaitsee? Kesä-elokuussa lipunmyynti on pääportilla. Muina aikoina tule pääportista, käänny oikealle ja siirry sisävesipuistoon. Katso aluekartta.
  3. Miten lipunmyynti on avoinna? Lipunmyynti avautuu samalla kun puisto avautuu. Lipunmyynti sulkeutuu n. 1 h ennen puiston sulkeutumista, jonka jälkeen voit ostaa rannekkeen myymälästä.
  4. Miten vältän jonot? Kesäkaudella eniten asiakkaita lipunmyynnissä on yleensä heti avaamisen jälkeen, klo 11-13, mutta lipunmyyntikassoja avataan asiakastilanteen mukaan.
  5. Mihin rannekkeita tarvitaan? Ranneke on pääsylippu vesipuistoon. Ranneke on pidettävä ranteessa koko vierailun ajan.
  6. Onko ulko- ja sisävesipuisto käytettävissä samalla lipulla? Ulkovesipuiston aukiollessa koko vesipuisto sisältyy rajoituksetta samaan rannekehintaan.
  7. Milloin ulkovesipuisto on avoinna? Ulkovesipuisto on avoinna kesä-elokuun aukiolopäivinä.
  8. Minkä ikäiset lapset voivat tulla ilman valvojaa? 10 vuotta täyttäneet uimataitoiset lapset voivat tulla keskenään Serenaan. Alle 10-vuotiaat vain täysi-ikäisen huoltajan kanssa.
  9. En tule uimaan, tarvitsenko rannekkeen? Kaikilla vesipuiston alueelle tulijoilla tulee olla ranneke. Kesäkaudella ilman ranneketta ei pääse pääportista eteenpäin. Talvikaudella ilman ranneketta voi kuitenkin tulla ravintolaan asti, mutta ei lipunmyynnistä eteenpäin.
  10. Mihin aikaan voi ostaa iltalipun? Iltalipun voit ostaa klo 16 alkaen.
  11. Mitkä maksuvälineet käyvät meillä? Maksuvälineet on mainittu hinnastossa. Muut kuin hinnastossa mainitut maksuvälineet eivät käy Serenassa.
  12. Voiko lipun ostaa etukäteen? Lipun voi ostaa etukäteen nettikaupasta tai yhteistyöhotelleistamme.
  13. Entä mistä saa lahjakortteja? Voit ostaa lipun toiselle henkilölle normaalisti nettikaupasta, mutta jos haluat antaa lahjaksi ”fyysisen” lahjakortin, voit hankkia sen Lahjakorttikaupasta (lähetetään postitse osoitteeseesi) tai puistosta paikan päällä.
  14. Voiko rannekkeella maksaa ostoksia tai ladata saldoa? Rannekkeella ei voi maksaa muita ostoksia eikä siihen voi ladata saldoa.
  15. Tarvitseeko henkilökohtainen avustaja rannekkeen? Katso ohjeet alta kohdasta ’Esteettömyys’.
  16. Saako alueelta poistua ja palata takaisin saman päivän aikana? Ranneke on voimassa päivän, jonka aikana alueelta voi poistua ja palata vapaasti lipunmyynnin kautta.
  17. Miten FunTour-lippu ja Happy Pass -lippu ovat voimassa? FunTour-lippu on myynnissä kesäkauden ajan ja sen voi käyttää Serenassa ja Puuhamaassa kussakin kerran haluaminaan päivinä kyseisen kesäkauden loppuun mennessä. Serenasta ostettu FunTour-lippu tulee käyttää ensin Serenassa. Happy Pass (seuraavan päivän ranneke) on myynnissä ympäri vuoden, ja se on voimassa Serenassa ostopäivää seuraavana päivänä. Happy Pass-lipun voimassaoloaikaa ei voi pidentää.
  18. Minulla on nettilippu/kuponki/lahjakortti, jonka voimassaoloaika on päättynyt. Mitä teen? Nettilippujen ja alennuskuponkien voimassaoloaika on merkitty lippuun/kuponkiin. Ne eivät ole voimassa päättymispäivän jälkeen, eikä voimassaoloaikaa voi pidentää. Sisäänpääsylahjakortti on lähtökohtaisesti voimassa voimassaolopäivään saakka.
      • Vesipuiston tai hiihtokeskuksen kassapisteellä ei hyväksytä eikä käsitellä vanhentuneita lahjakortteja.
      • Jos et ole päässyt käyttämään lahjakorttia viimeiseen voimassaolopäivään mennessä, olethan yhteydessä sähköpostitse Serenaan viimeistään 10 päivää lahjakortin päättymispäivämäärän jälkeen, jolloin käsittelemme voimassaoloajan jatkopyynnön. Emme käsittele yli 10 päivää sitten vanhentuneiden lahjakorttien voimassaoloajan jatkopyyntöjä. Mahdollinen myönnettävä lisäaika on yleisesti ottaen n. 2 viikkoa. Käytäntö koskee vain ”fyysisiä” lahjakortteja, ei siis nettilippuja.

Tavaroiden säilytys, pukuhuoneet ja saunat

  1. Minkälaiset pukuhuoneet Serenassa on? Pukuhuoneita on kaksi, toinen naisille ja toinen miehille. Erillisiä ryhmäpukuhuoneita ei ole.
  2. Minkä ikäisten lasten tulisi mennä oman sukupuolen puolelle? Alle 10-vuotiaat lapset voivat aikuisen seurassa mennä vastakkaisen sukupuolen puolelle. 10 vuotta täyttäneiden tulisi käyttää oman sukupuolen mukaista pukuhuonetta. Henkilökuntamme opastaa tarvittaessa. Erityistä apua vaativat lapset voidaan kuitenkin ottaa huomioon.
  3. Miten pukukaapit toimivat? Pukukaapit toimivat 2 € kolikkopantilla. Varaa siis mukaasi kolikko tai voit myös vaihtaa rahaa käteistä tai korttia vastaan Serenan lipunmyynnissä tai myymälässä. 2 € kolikon saa takaisin pukukaapista. Yksi kaappi riittää tavaroiden määrästä riippuen 1-3 henkilölle.
  4. Onko arvotavaroille erillistä säilytystä? Lompakot, korut, kännykät ja muut arvotavarat voi halutessaan jättää myymälän turvakaappiin. Avaimen saat myymälästä, päivävuokra 2 €.
  5. Mihin voi jättää isokokoiset tavarat jotka eivät mahdu pukukaappeihin? Voit jättää ne esimerkiksi myymälään säilytykseen. Säilytys omalla vastuulla.
  6. Saako lastenrattaita viedä pukuhuoneisiin tai altaille? Lastenrattaille on tilaa sekä ulko- että sisävesipuistossa, mutta ethän  säilytä niitä kuitenkaan pukuhuoneissa, joissa ne voivat olla muiden asiakkaiden tiellä. Lastenrattaat voi jättää myös myymälän viereiseen narikkaan.
  7. Missä on löytötavarapiste? Löytötavarapiste on myymälässä. Tiedustelethan löytötavaroita ensisijaisesti löytötavaralomakkeen kautta tai sähköpostitse [email protected] ja kuvaile hävinnyt tavara mahdollisimman tarkasti (esim. väri, koko, merkki, muut tuntomerkit). Tarkemmat ohjeet löytötavaroiden tiedusteluille sekä nouto-ohjeet osiosta Löytötavarat.
  8. Missä on infopiste? Serenan myymälä toimii infopisteenä.
  9. Vuokrataanko pyyhkeitä tai uimapukuja? Serenassa ei ole vuokrattavana pyyhkeitä tai uimapukuja. Suosittelemme että tutustut myymälämme valikoimaan, jossa on myytävänä pyyhkeitä sekä erilaisia uima-asuja naisille, miehille sekä lapsille.
  10. Mitä saunoja Serenassa on? Naisten ja miesten puolella on kummassakin 2 saunaa. Lisäksi on yhteinen höyrysauna, jossa on seinällä erotettu naisten ja miesten puoli. Saunat sijaitsevat saunaluolassa sisävesipuistossa. Pukuhuoneiden yhteydessä ei ole saunoja.
  11. Tarvitaanko laudeliina saunatiloihin mukaan? Kertakäyttöisiä laudeliinoja on saunatiloissa.

Altaat ja vesiliukumäet

  1. Mitä altaita ja liukumäkiä Serenassa on? Tutustu vesipuiston aktiviteetteihin.
  2. Mitä rajoituksia liukumäissä ja altaissa on? Laskijalla tulee aina olla riittävä uimataito liukumäen haasteellisuuteen nähden. Tarkemmat ohjeet saat jokaisen liukumäen laitekyltistä. Half-Pipessä maksimipaino 1-2 laskijalta on yhteensä 140 kg. Hurjapäissä minimipituus on 120 cm ja maksipaino 1 laskijalta on 120 kg. Muita paino-, pituus- tai ikärajoituksia ei Serenan altaissa ja liukumäissä ole. Pienten lasten kohdalla ota aina huomioon kuitenkin altaiden syvyys. Liukumäissä, joissa lasketaan renkailla, tulee laskijalla olla kyky pysyä renkaassa itsenäisesti. Mikäli pieni lapsi ei itsenäisesti pysy laskurenkaassa, on hän liian pieni kyseiseen aktiviteettiin. Serenassa on kuitenkin runsaasti myös pienille lapsille sopivia liukumäkia ja altaita!
  3. Minulla on terveydellisiä ongelmia, mitä liukumäkiä voin laskea? Pyydämme asiakkaita käyttämään omaa harkintaa raskaana olevien, tuki- ja liikuntaelimistön ongelmista tai muista vaivoista kärsivien henkilöiden osalta. Tarvittaessa pyydäthän terveydenhuollon ammattilaisilta neuvoja. Emme suosittele hurjimpia mäkiä näille asiakkaille. Mäkien vaativuustason näet jokaisen mäen ohjekyltistä. Tarvittaessa voit myös kysyä uimavalvojilta neuvoa.
  4. Miten altaat ja liukumäet ovat avoinna? Liukumäet sekä vesipuiston ulkoaltaat suljetaan 30 minuuttia ennen puiston sulkemista. Sisäaltaat suljetaan 15 minuuttia ennen puiston sulkemista. Kaikki huoltotyöt pyritään tekemään aukioloaikojen ulkopuolella, mutta Serena varaa oikeuden tarvittaessa huoltaa liukumäkiä ja altaita myös aukioloaikoina ilman ennakkoilmoitusta. Mikäli jokin pääaktiviteeteistamme on pidempään huollossa, on asiasta ilmoitettu kohdassa liukumäet ja altaat.
  5. Minkälaiset uima-asut ovat sallittuja? Serenassa tulee olla uimiseen tarkoitettu uima-asu. Uimashortseja voi käyttää, ja myös esim. terveydellisistä syistä voi käyttää peittävämpää uima-asukankaasta tehtyä asua. Muiden kuin uimiseen tarkoitettujen asujen käyttö altaissa on kielletty. Uima-asuissa ei saa olla vetoketjuja, niittejä tai muuta, jotka voivat naarmuttaa vesiliukumäkiä. Serena ei vastaa rikkoontuneista uima-asuista.
  6. Tarvitseeko lapseni uimavaipan? Kaikkien vaippaikäisten on pidettävä uimavaippaa altaissa. Uimavaippoja on ostettavissa Serenan myymälästä.
  7. Mistä löydän vesipuiston säännöt? Säännöt ovat nettisivuillamme ja puiston kylteissä.
  8. Mikä on altaiden lämpötila? Sisävesipuiston Lastenmaan ja porealtaiden vesi on +32 °C. Muiden altaiden lämpötila on +28°C. Myös ulkoaltaat ovat saman lämpöisiä, joskin sääolosuhteista johtuen pientä vaihtelua esiintyy. Ulkovesipuiston vesiliukumäkien vesi on hieman viileämpää.
  9. Ovatko ulkoaltaat auki sateella ja myrskyn aikana? Ulkoaltaat ja liukumäet ovat auki kesäkaudella aina puiston aukiollessa, satoi tai paistoi. Ukkosmyrskyn lähestyessä ulkoaltaat voidaan joutua väliaikaisesti sulkemaan, useimmiten ne saadaan kuitenkin nopeasti auki saman päivän aikana. Poikkeuksellisen kovan tuulen johdosta yksittäisiä ulkovesipuiston liukumäkiä voidaan joutua pitämään kiinni, mutta tämä on hyvin harvinaista.
  10. Saako uimaleluja viedä uima-altaisiin tai liukumäkiin? Uimaleluja saa viedä altaisiin, mutta ei liukumäkiin eikä saunatiloihin. Suurikokoiset renkaat tai patjat eivät ole sallittuja.
  11. Missä on ensiapupiste? Ensiapupiste on sisävesipuiston pääaltaan kohdalla.

Esteettömyys

  1. Avustajakäytäntö:
    • Yksilöllistä tukea tarvitsevan vammaisen maksavan asiakkaan avustaja saa maksuttoman sisäänpääsyn puiston alueelle ja pääsee maksutta avustettavan kanssa altaisiin ja aktiviteetteihin. Vammaisen henkilön tulee osoittaa avustajan tarpeensa EU:n Vammaiskortilla (jossa on A-merkintä avustettavan tarpeesta) tai Ystävänkortin avulla.
      • Otathan siis ystävällisesti huomioon, että lipunmyynnissämme ei tehdä arvioita asiakkaan terveydentilasta tai avustajan tarpeesta, vaan avustajan tarve tulee osoittaa yllä mainitulla tavalla. Asiakkaalla on siis oltava A-merkinnällä varustettu Vammaiskortti/Ystävänkortti mukana.
      • EU:n Vammaiskortti ilman A-merkintää ei oikeuta avustavan veloituksettomaan sisäänpääsyyn.
      • Myöskään kopio/valokuva vammaiskortista, pelkkä hakemuskirje, lääketieteellinen diagnoosi tai mikään muukaan vastaava selvitys ei oikeuta avustajan veloituksettomaan sisäänpääsyyn.
    • Avustajaluvan edellytyksenä on, että avustettava henkilö on maksanut pääsylipun (rannekkeen) tai että hänellä on jokin muu lipputuote (esim. sisäänpääsylahjakortti tai kausikortti). Avustajalupa voidaan pääsääntöisesti myöntää vain avustettavan henkilön yhdelle avustajalle.
    • Avustajan tulee pääsääntöisesti olla täysi-ikäinen. Myös alaikäinen voi toimia avustajana tapauskohtaisen harkinnan perusteella. Avustajan on tosiasiallisesti kyettävä toimimaan avustajana.
    • Näkövammaisen henkilön avustajakoiran voi tuoda vesipuistoon. Muutoin eläinten tuominen vesipuistoon ei ole sallittua.
  2. Serenan alueella on esteetön sisäänpääsy ja kulku tilasta toiseen. Huomioi kuitenkin, että altaisiin ja liukumäkiin pääsy tapahtuu portaiden kautta, jolloin pääsyä pyörätuolilla ei ole.
  3. Toimitiloissamme on esteetön WC. Inva-WC:t löytyvät ravintola Graninan vierestä sekä saunojen vierestä.
  4. Miten pukutiloissa toimitaan? Pukuhuoneisiin on saatavissa suihkutuoli. Myös pyörillä varustettu suihkutuoli on erikseen pyydettäessä saatavana.
  5. Toimitiloissamme on selkeät opasteet. Henkilökuntamme ohjeistaa tarvittaessa.
  6. Toimitilojemme läheisyydessä on mahdollisuus Invapysäköintiin. Invapysäköinti on maksuton. Pysäköintipaikat sijaitsevat sisääntulorakennuksen puolella tietä.

Ravintolat

  1. Mitä ruokailumahdollisuuksia Serenasta löytyy? Tutustu ravintoloihimme.
  2. Saako ravintolasta kasvis/vegeruokaa? Entä muita erityisruokavalioita? Ravintolastamme on saatavissa kasvis- ja vegeruokailijoille sopivia vaihtoehtoja. Voit tiedustella erityisruokavalioista ennakkoon sähköpostitse [email protected].
  3. Voiko omia eväitä syödä? Omia eväitä voi syödä ulkovesipuistossa tai sisävesipuiston piknik-alueella, huolehdithan ystävällisesti siisteydestä. Omien eväiden syöminen pukuhuoneissa tai muissa asiakastiloissa on kielletty. Lasipullojen tuominen vesipuiston alueelle on kielletty. Ravintoloiden asiakaspaikat on varattu ravintoloiden ruokailijoille.
  4. Missä asussa ravintoloihin voi tulla? Kaikkiin ravintola- ja kahvilapisteisiin voi tulla myös uima-asussa. Talvikaudella vesipuiston ravintola Granina palvelee myös hiihtokeskuksen asiakkaita.
  5. Onko alkoholijuomia tarjolla? Alkoholijuomia on myynnissä ulko- ja sisävesipuiston myyntipisteissä. Omien alkoholijuomien tuominen vesipuiston alueelle on kielletty.

Mökit

  1. Miten mökkien vuokraus tapahtuu? Helpoin ja edullisin tapa on varata suoraan nettivarausjärjestelmästä. Mökkejä voit tiedustella myös puhelimitse tai sähköpostitse. Tutustu vuokrattaviin mökkeihin. Mökki on varattava viimeistään varauksen alkua edeltävänä päivänä (nettivaraus) tai sähköpostitse tehtävässä varauksessa viim. 14 päivää ennen varauksen alkua.
  2. Varasin mökin, miten pääsen vesipuistoon? Vesipuisto- tai hissiliput sisältyvät mökkivuokraan vesipuiston aukiolopäivinä. Vesipuistoon voit tulla heti vesipuiston avaamisen aikaan, rannekkeet saat lipunmyynnistä. Mökkivuokra sisältää vesipuistoliput koko majoittuvalle porukalle kaikille majoituspäiville, mukaan lukien tulo- ja lähtöpäivät.
  3. Miten mökkiläiset voivat liikkua mökkiin ja ulos Serenasta? Mökkivarauksen tehneet saavat koodin, joka toimii mökkeihin ja Serenan ajoporttiin varauksen ajan. Koodi ei toimi ennen varauksen alkamista.
  4. Mihin auton voi jättää? Auton voi viedä mökkivarauksen ajaksi mökille. Ennen varausta autoa on säilytettävä yleisellä parkkipaikalla ja varauksen jälkeen se on vietävä takaisin porttien ulkopuolelle.

Muuta

  1. Ovatko rantatuolit maksullisia? Rantatuolit ovat ilmaisia, pyydämme huomioimaan muut asiakkaat.
  2. Kuinka pysäköinti toimii? Serenassa on ilmainen pysäköinti loka-toukokuussa. Kesä-syyskuussa pysäköinti on maksullista 1 €/h tai 5 €/12 h. Maksu kolikoilla, kortilla tai Easyparkilla. Invapysäköinti on maksuton vuoden ympäri.
  3. Missä alueella voi tupakoida? Ulkoalueella on tupakointipisteitä, jotka havaitset värikkäistä tuhkakupeista ja kylteistä. Toivomme huomaavaisuutta muita asiakkaita kohtaan, tupakointi vain ja ainoastaan merkityissä tupakointipisteissä. Ohjeistus koskee myös sähkötupakkaa.
  4. Onko kuvaaminen sallittu? Oman seurueen jäseniä voi kuvata, tai yleiskuvaa alueesta. Huomioithan muut asiakkaat.
  5. Saako puistoon tuoda eläimiä? Puistoon ei saa tuoda lemmikkieläimiä, lukuun ottamatta näkövammaisen avustajakoiraa. Ennakkoon sovittaessa voi lemmikkieläimiä tuoda Serenan mökkeihin, maksamalla hinnaston mukaisen lemmikkimaksun.

Hiihtokeskus

Hissiliput

  1. Miten ostan hissilipun? Hissiliput on ostettavissa Serena Skin vuokraamosta tai nettikaupasta, jossa voit ladata lipun myös suoraan olemassa olevaan älykorttiisi.
  2. Onko hissilipuista ryhmäalennuksia? Ryhmäalennukset koskevat 16 ja sitä suurempia ryhmiä. Katso ryhmähinnasto.
  3. Miten älykortti toimii? Hissilippua varten tarvitset uudelleenladattavan älykortin (myös kertakäyttöisiä älykortteja on myynnissä). Voit ostaa kortin Serenasta tai käyttää jo olemassa olevaa korttiasi. Lista hyväksytyistä korteista ja maksutavoista on hinnastossa. Älykorttiin ladataan haluamasi lipputyyppi. Sijoita kortti vasempaan hihataskuun. Huom! Samassa taskussa olevat muut kortit voivat häiritä lukijan toimintaa. Hissiportille tullessasi porttilaite lukee lippusi automaattisesti. Ajan päätyttyä kortti kannattaa säilyttää, sillä voit ladata siihen uuden lipun paitsi Serenassa, niin myös useimmissa muissa Suomen hiihtokeskuksissa.
  4. Voiko älykortille ladata saldoa? Älykortille voi ladata vain hissilippuja tai kausikortin. Älykorttiin ei voi ladata rahallista saldoa.
  5. Käytän älykorttia myös muissa keskuksissa, voinko ladata siihen Serenan lipun? Yhdelle älykortille voit ladata kerrallaan vain yhden Serenan lipun, mutta siinä voi samanaikaisesti olla voimassa myös muiden keskusten lippuja. Serenan lippu ei siis pyyhi pois kortillasi mahdollisesti olevia muiden keskusten lippuja/kausikortteja.
  6. Käyn vain nopeasti kokeilemassa, pitääkö minun silti ostaa älykortti? Älykortti tarvitaan aina hissilippua ladattaessa. Älykortteja ei lainata asiakkaille. Voit kuitenkin ostaa halutessasi kertakäyttöisen älykortin, joka on uudelleenladattavaa edullisempi.
  7. Tarvitseeko myös alle 6-vuotias lipun ja älykortin? 0-5-vuotiaat kypäräpäät pääsevät ilmaiseksi kaikkiin rinteisiin lipullisen huoltajan kanssa. Yksi ilmainen lapsi per maksava aikuinen. Lapsi ei tarvitse omaa lippua, koska lapsi tulee huoltajan kanssa samalla pyörähdyksellä portista.
  8. Mistä lähtien hissilipun käyttöaika lasketaan? Käytettävissä oleva aika lähtee siitä, kun ensimmäisen kerran menet hissiportille. Voit siis rauhassa laittaa varusteet kuntoon, käydä kahvilla tms. sillä et menetä laskuaikaa tässä vaiheessa.
  9. Mihin hisseihin lastenhissin lippu käy? Voiko aikuinen ostaa sen? Lastenhissin lippu käy mattohissiin, sompahissiin ja naruhissiin. Lastenhissin lippu on voimassa koko päivän. Luonnollisesti myös aloittelevat aikuiset voivat lastenhissejä käyttää, lastenhisseillä ei ole ikärajaa! Avoinna olevat lastenhissit on ilmoitettu nettisivuillamme.
  10. Mihin hisseihin muut liput käyvät? Kaikki muut hissiliput oikeuttavat kaikkien avoinna olevien hissien käyttöön, myös lastenhissien käyttöön. Avoinna olevat hissit on ilmoitettu nettisivuillamme.
  11. Ostin tuntilipun, haluankin lasketella pidempään. Mitä teen? Voit hankkia vuokraamosta lisäaikaa, jolloin saat erikseen ilmoitetun hyvityksen jo maksamastasi ajasta uutta lippua hankkiessasi.
  12. Onko useamman päivän lippua? Kahden (2) peräkkäisen päivän lippu on myynnissä, ks. hinnasto.
  13. Ostin hissilipun, mutta en käyttänyt sitä kauden aikana. Onko hissilippu voimassa ensi kautena? Kaikkien hissilippujen voimassaoloaika päättyy automaattisesti laskettelukauden päätyttyä. Käyttämättömiä hissilippuja ei hyvitetä eikä lunasteta takaisin.

Kausikortti

  1. Miten hankin kausikortin? Kausikortin saat nettikaupasta tai paikan päältä hiihtokeskuksen vuokraamosta aukioloaikoina. Ennen laskettelukauden alkua voit ostaa sen myös vesipuiston lipunmyynnistä vesipuiston aukioloaikoina. Kausikortin maksutapoina käyvät kaikki hinnastossa mainitut maksutavat.
  2. Sisältääkö kausikortin hinta älykortin? Kausikortin hinta ei sisällä älykorttia. Tarvitset uudelleen ladattavan älykortin. Katso hinnasto.
  3. Olen ostanut kausikortin, miten saan sen? Jos olet ladannut kausikortin suoraan olemassa olevaan Axess-älykorttiisi nettikaupassa, voit mennä suoraan hissiportille kauden avautuessa. Jos olet ostanut kausikortin paikan päältä, tai ostanut sen nettikaupasta lataamatta sitä älykorttiin, käy vuokraamossa 1. vierailupäivänäsi lataamassa se älykorttiin.
  4. Mitä lisäetuja kausikorttiin sisältyy? Kausikorttiin sisältyy useita lisäetuja, myös vesipuiston käyttöoikeus! Lue eduista tarkemmin kausikortti-osiossa.
  5. Onko kausikorteista alennuksia? Alennuksista, kuten ennakkohinnoista ja loppukauden kausikorteista, ilmoitetaan Serenan some-kanavissa (Facebook, Instagram, TikTok) sekä nettisivuilla. Kannattaa tilata myös uutiskirje.
  6. Voiko kausikorttia lainata/myydä eteenpäin? Kausikortti on aina henkilökohtainen, lukuun ottamatta yrityskausikorttia. Kausikortin antaminen toiselle henkilölle edes lyhytaikaisesti on ehdottomasti kiellettyä ja johtaa kausikortin mitätöimiseen. Lomamatka, muutto toiselle paikkakunnalle tms. eivät koskaan ole perusteita kausikortin lainaamiselle toiselle henkilölle. Yrityskausikortin käyttö on sallittua kausikortin ostaneen yrityksen henkilökunnalle, tai muutoin etukäteen kirjallisesti sovitulla tavalla. Kausikorttien (ml. yrityskausikortit) jälleenmyynti johtaa automaattisesti kausikortin mitätöintiin. Edellä mainituista syistä kausikortin voi ostaa vain Serenan (tai Serenan ePassi Marketplacen) kautta, ei koskaan 3. osapuolen kautta.
  7. Loukkaannuin enkä voi käyttää kausikorttiani. Mitä teen? Jos olet loukkaantunut pidempiaikaisesti, ota yhteyttä Serenaan. Tässäkään tapauksessa kausikorttia ei voi siirtää toiselle henkilölle.

Välinevuokraamo

  1. Mitä välineitä vuokraamosta saa? Vuokraamosta saa vuokralle laskettelusuksi- ja lumilautailupaketteja. Pakettien tarkempi sisältö ja hinnoittelu on ilmoitettu välinevuokraus-osiossa.
  2. Onko tarjolla pro-tason vuokravälineitä? Kaikki vuokravälineemme ovat laadukkaita, mutta kovempaan menoon on tarjolla lisäksi pro-tason laskettelusuksia, TwinTip-suksia, ja pro-lumilautoja. Ks. hinnasto.
  3. Voinko vuokrata vaatteita? Serenassa ei ole vuokrattavissa vaatteita. Ski Shopissa kuitenkin myydään mm. hanskoja, pipoja, kypäriä ja muuta lasketteluun liittyviä varusteita.
  4. Onko murtomaahiihtovälineitä saatavilla? Serenan parkkipaikan vierestä lähtee Espoon kaupungin ylläpitämä murtomaahiihtolatu. Murtomaahiihtovälineitä ei kuitenkaan ole vuokraamostamme saatavissa.
  5. Miten vuokraan välineet?  Mene kassalle (1.), josta saat välinevuokrauslomakkeen. Maksa vuokraus ja hissiliput kassalla. Maksun jälkeen saat välineet välinevuokraustiskiltä (2.). Vuokra-ajan päätyttyä palauta ne palautustiskille (3.).
  6. Voiko vuokravälineitä maksaa liikuntaeduilla? Vuokravälineet voi maksaa hissilipun oston yhteydessä myös hinnastossa mainituilla liikuntaeduilla.
  7. Voiko vuokravälineitä viedä Serenan ulkopuolelle? Vuokravälineitä ei saa vielä Serenan ulkopuolelle, eikä Serena vuokraa niitä keskuksen aukioloaikojen ulkopuolella.
  8. Voiko välineitä vuokrata pidempiaikaisesti, ja onko kausivuokrausta? Välineitä ei vuokrata vuorokauden yli (poikkeuksena ovat Serenan mökkiasiakkaat). Myöskään kausivuokrausta ei ole saatavana.
  9. Onko välinevuokraamossa käytettyjä välineitä myynnissä? Käytettyjä lasketteluvälineitä tulee myyntiin tilanteen mukaan. Voit kysellä välineitä sähköpostitse.

Hiihtokoulu

  1. Miten hiihtokoulu toimii ja miten varaan kurssin? Lue tarkemmin hiihtokoulu-osiosta.
  2. Minulla on kysyttävää hiihtokoulusta, mistä saan lisätietoa? Serena Hiihtokoulu toimii hiihtokeskus Serenan tiloissa, mutta kyseessä on kuitenkin eri yritys. Oma henkilökuntamme auttaa mielellään, mutta ei kuitenkaan voi vastata tarkempiin hiihtokoulua koskeviin kysymyksiin tai kurssivarausasioihin. Mahdollisissa lisäkysymyksissä pyydämmekin ottamaan yhteyttä suoraan hiihtokouluun, ks. hiihtokoulun yhteystiedot.
  3. Meillä on yritystapahtuma tai kouluryhmä tulossa hiihtokouluun, mihin otan yhteyttä? Suuremmissa koululaisryhmissä ja yritystapahtumissa, joihin kuuluu muitakin Serenan palveluja, voit asioida hiihtokouluasioissa myös suoraan Serenan kautta. Ks. tarjouspyyntölomake.

Rinnekahvila-ravintola Ice Café

  1. Miten Ice Café on avoinna? Ice Café avaa asiakkaille hetkisen kuluttua hiihtokeskuksen avaamisen jälkeen. Keittiö sulkeutuu arkisin 30 min ja viikonloppuisin sekä loma-aikoina 1 h ennen hiihtokeskuksen sulkeutumista, ellei muuta ole mainittu. Viereinen vesipuiston ravintola Granina palvelee vesipuiston aukiolopäivinä myös hiihtokeskuksen asiakkaita. Sesongista riippuen Ice Cafén sijaan avoinna voi olla vain vesipuiston ravintola, asiasta on tällöin ilmoitettu Ice Cafén ovilla.
  2. Mitkä maksutavat käyvät annoksia ostettaessa? Lue lisää ravintolat-osiosta kohdasta’maksutavat’.
  3. Voiko hissilipun ostaa Ice Cafésta? Entä voiko välinevuokrauksen maksaa sinne? Voit ostaa hissilipun (tunti-, ilta-, päivä-) ja älykortin myös Ice Cafésta kaikilla lippuhinnastossa mainituilla maksutavoilla. Ice Cafésta ei kuitenkaan ole saatavissa kausikortteja eikä siellä voi maksaa välinevuokrausta.
  4. Onko alkoholijuomia tarjolla? Alkoholijuomia on myynnissä Ice Caféssa. Omien alkoholijuomien tuominen hiihtokeskuksen alueelle on kielletty.
  5. Voiko Ice Caféssa syödä omia eväitä? Omien eväiden syöminen kahvilassa ei ole sallittua. Kahvilan tilat on varattu maksaville asiakkaille. Voit kuitenkin syödä omia eväitä ulkopöydillä, kodassa, sekä vuokraamossa ruuhka-aikojen ulkopuolella muut asiakkaat huomioon ottaen.
  6. Onko vesi ilmaista? Voit täyttää oman vesipullosi tai mukisi kahvilan erillisessä vesipisteessä. Ympäristösyistä emme jaa ilmaisia kertakäyttömukeja. Ruoka-annoksen oston yhteydessä vesimuki on kuitenkin ilmainen.
Volgende show: 13:30 uur - Dolfijnenshow
Tällä hetkellä: Actueel weerbeeld als pictogram 22 °C